» »

SpaceX reusable rockets

SpaceX reusable rockets

Temo vidijo: vsi
««
99 / 101
»»

DarwiN ::

Opa, člani Elonovega kulta pa ste danes ekstra vzkipljivi.
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!

BigWhale ::

DarkSite je izjavil:


Mene bolj skrbi FAA in dovoljenje za 3 polet.


Tole v bistvu se nikoli ni bil problem. SpaceX ni nikoli cakal na FAA. To nabijanje o FAA je ze resnicno dolgocasno.

DarkSite je izjavil:


Kar se tiče poslanstva je tole baby verzija. Pridejo še mnogo večji Starshipi.
Isto vprašanje kot bi rekel zakaj rabimo tovornjake ali avtobuse, če je dovolj bicikel.


Ne, ni. Ravno obratno je. Nekateri sedaj trdijo, da zaradi tega ker imamo tovornjake ne rabimo avtomobilov in biciklov. :) In na koncu je se vedno tukaj ekonomija. Ce bo ceneje furat 500kg tezak satelit s Starshipom, potem se ga bo fural s Starshipom. Ce bo pa cenejsi Falcon 9, potem bo sel gor Falcon 9. Vec prostora v Starshipu ti ne pomaga, ce moras izstreliti satelit v polarno orbito, ker v takem primeru nimas veliko moznosti za ride share.

BT52 ::

Točno tako. 12 ali celo 18m je plan prihodnosti.

DarkSite ::

4 Starshipi čakajo v vrsti ...

https://twitter.com/elonmusk/status/172...

49106 ::

A bitter pill: Amazon calls on rival SpaceX to launch Internet satellites


https://arstechnica.com/space/2023/12/a...

:))

Comandante ::

49106 je izjavil:

A bitter pill: Amazon calls on rival SpaceX to launch Internet satellites


https://arstechnica.com/space/2023/12/a...

:))

Biznis je biznis, obe firmi imata korist, zakaj pa ne.

Btw, so ze kaksne informacije kdaj bo Bezos zalaufal svoje omrezje?

Cr00k ::

Lol,... kot bi redbull kupil od mercedesa motorje za svoj f1 dirkalnik :)

49106 ::

Biznis je biznis, ampak s tem biznisom je vsem povedal, da je Spacex ne samo zanesljivejši, ampak da, kljub vsem zmetanim milijardam, Blue Origin ni niti do kolen Muskovi stvaritvi.

lynxslo5 ::

49106 je izjavil:

A bitter pill: Amazon calls on rival SpaceX to launch Internet satellites


https://arstechnica.com/space/2023/12/a...

:))


Tole je pa vseeno presenečenje saj vemo kakšen ego ima Bezos poleg tega pa goji še veliko sovraštvo in nevoščljivost do Muska. Če delničarji ne bi pritisnili na Bezosa, bi on še vedno vztrajal pri nekih Miki Maus raketah, ki sploh ne letijo. Falcon 9 je najboljša raketa na svetu, poleg tega pa še poceni.

So pa takšne novice udarec tudi za nekatere Musk haterje na tem forumu kot je Darwin. Me zanima, če bo on to komentiral.

Če pa bi bil jaz namestu Muska, bi gladko zavrnil Bezosa in ne bi pustil, da Bezos najema SpaceX rakete.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lynxslo5 ()

BigWhale ::

Zakaj SpaceX ni zavrnil Amazona?

- zaradi denarja
- zaradi proti monopolnih vzvodov
- ker sta Musk in Bezos vseen prjatla in je rivalstvo, ki ga gledamo samo za show

Pick your favorite.

BT52 ::

Ja BO je že skoraj meme. Tori Bruno že čaka na njihove BE4 motorje, ker so že porabili zadnjo zalogo Ruskih ki so jih imeli. Spomnimo se BO je starejše podjetje od SpaceX. Bezos nima enakega iteresa kot Musk IMO. Pa še frenda sta. Pa ga je Joža pocukal za rokav "hej stari daj vrži tri na falcon v ponedeljek".

Čeprav se že zunaj BO firme pojavlja New Glenn tank prve stonje in tudi payload fairing. čeprav za tole že vem vsaj 1 leto. Ker domnevno gre celo za inženirske primerke. BE4 pa se pač še vedno na polno testira in so zgladili številne težave do zdaj (bojda). Čeprav ni duha in sluha kdaj do prvega leta.

Da se vrnemo na dejansko temo. Planira se V2 starhip iteracija. Znano ime heh. Koliko razumem gre za podaljšane verzije ladje z 9 motorji tj. 6 vakum in 3 cetralni sea level. Zraven tega bojda gredo tudi na naslednjo verzijo Raptorja V3. Pa zhujševalna dieta v smislu zmanješevanja nemokre mase rakete. Bojda tudi zaradi nepotrebe po motornih ščitih, ker jih Raptor 3 nebo rabil.

Po enih virih sem razumel, da bodo ta preskok naredil takoj ko pokurijo zalogo vseh teh 3eh ladijh, ki jih trenutno gradijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BigWhale ::

Jaz sem zasledil tudi stanjsanje pleha, ki se uporablja za gradnjo. Ful me zanima do kam lahko gredo brez da se zacnejo ladje sesedati (nekaj kar je NASA ze dozivela z Atlas raketo).

DamijanD ::

A je povsem samonosni pleh? Ali je spodaj kaj ogrodja?

Invictus ::

Ogrodje mora biti, sam naj bi bila raketa reusable.

Drugače pač ne more pristati, ko so tanki prazni...

In tanki so ločeni...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

Ne, prakticno nobenega ogrodja ni. Imas jeklene obroce, ki so na enem mestu zvarjeni in notranje pregrade, ki potem tvorijo rezervoarje za metan in kisik. Na zunanji strani ob pregradah je se nekaj ojacitev ampak to je pa bolj ali manj vse. Vse kar je v notranjosti je za pripenjanje druge opreme. Tam kjer so pregrade za rezervoarje je na zunanji strani se nekaj ojacitev, drugace ni pa nobenega drugega ogrodja. Starship je narejen iz 3.6mm debelega jekla, booster pa iz 4mm debelega.

NasaSpaceFlight YT kanal ima dva precej zanimiva videa o tem kako sta zgrajena Starship in Super Heavy.



BT52 ::

Ojačitve "stringerji" so samo na tistih ne "tlačnih" delih. Filozofija ojačitev se najbolj vidi na boosterju kateri ima te rebra na zunanji strani zaradi lažje izdelave. Ladja ima enako filozofijo samo, z to razliko, ker zaradi ščita ne moreš imet reber na zunanji strani. Plus iz očitnih razlogov v prihodnosti ko bodo naredili tovorno verzijo bo še verjetno kaka ojačitev ali dve še v tovornem delu.

Zdaj ideja je bila, da bodo spreminjali debeline glede na pozicijo obroča.

Že zdaj se lahko vidi, da ko prevažajo raketo je ta prikljopljena na kompresor in so pod rahlim pritiskom. Zdaj koliko pa lahko nosi težo samega sebe pa ne vem povedat.

BT52 ::

Invictus je izjavil:

Drugače pač ne more pristati, ko so tanki prazni...

...pedatno in tehnično gledano boosterji in nekatere razen CREW ladje bodo pristajale na roke stolpa. Kar pomeni, da bo ogrodje v tenziji. Tako bodo lahko preden odložiš raketo na ogrodja ali diretno na izstrelitveno ploščad načrpaš z pritiskom, če bo potrebno.

Invictus je izjavil:

In tanki so ločeni...


Kak to misliš ločeni? V raketni idustriji obstaja common bulkhead. Zato je celo težje rečt o ločenih tankih. Tole je imela V2 raketa v 40ih. Ne razumem kaj hočeš povedat z tem?

Je resnično razumljivo sklepat, da ne boš dosegel SLS nivoja lahkosti rakete iz očitnih razlogov. Robustnost je numero uno prioriteta, torej razumem pomisleke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Invictus ::

BT52 je izjavil:


Je resnično razumljivo sklepat, da ne boš dosegel SLS nivoja lahkosti rakete iz očitnih razlogov. Robustnost je numero uno prioriteta, torej razumem pomisleke.

Sem mislil, da je to jasno že od Falcona 9? Če hočeš imeti reusable stvar...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WallSreet ::

SpaceX Starship Test 3 part-licensed [December 1st to January 6th 2024.]
https://advanced-television.com/2023/12...

Še en polet ob koncu leta? Space X je začel graditi še drugi stolp v Teksasu. Vsekakor bo tretji polet kar kmalu.

lynxslo5 ::

A kdo kaj podrobno spremlja kaj se dogaja z Boeing Starlinerjem. Ali bo to čudo sploh kdaj poletelo s človeško posadko?

Če bi Boeing začel graditi piramide pred 4500 leti, jih še do danes ne bi zgradil.

BT52 ::

Lol no pa čaki če debugajo software.

BT52 ::

WallSreet je izjavil:

SpaceX Starship Test 3 part-licensed [December 1st to January 6th 2024.]
https://advanced-television.com/2023/12...

Še en polet ob koncu leta? Space X je začel graditi še drugi stolp v Teksasu. Vsekakor bo tretji polet kar kmalu.


Osebno ne vem zakaj se matrajo še z Bocco. Drugi stopl je potrata časa. Raje naj dokončajo na Floridi. :D Uboge želve.

BigWhale ::

Ugibanja zakaj je bil Falcon Heavy launch odpovedan:
- X-37B dela probleme
- Falcon Heavy dela probleme

:>

Invictus ::

Baje je bil problem pri zemeljski napravi.

Pri vojski pa, kdo bi vedel...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BT52 ::

Že iz varnostnih faktorjev koliko vem ima vojska zelo ozke tolerance za vzlete.

BigWhale ::

Ce bi bil problem s shuttlom, bi verjetno vojska rekla, da jim vreme nagaja. :>

WallSreet ::

Nekaj se špekulira da naj bi Kitajci izvedli kibernetični napad. Verjetno se plovila hudo bojijo saj bog ve kaj nosi notri.

WallSreet ::

Tretji test na novo leto? :D

Včeraj testirali zgornji del brez problema, zdajle testirajo še booster. Danes oziroma jutri sledi sestavljanje in potem čakanje na odobritev? Mislim da bodo še letos izstrelili trojko.

xseki ::

To bi bilo super. Upam, da jim uspe še letos.

Invictus ::

Za novo leto bi bilo super, da doživimo še kak ognjemet :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

MrStein ::

Invictus je izjavil:

Za novo leto bi bilo super, da doživimo še kak ognjemet :)).

+1 :)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BT52 ::

Hell yeah lets rock and blow this candle. :D Največja "pereča" tema tega obdobja pred OFT3 je vprašanje sekvence ob separaciji.

1. Ali bodo tole rešili z popolnin izklopom prve stopnje, ter požrli "kazen" z boostback maso.
2. Ali bodo spremenili sekvence do te mere in celo povečali potisk prve stopnje, ter dodobra pokurili ščit, da bi domnevno umili sunek ob separaciji prve stonje
3. Ali z kombinacijo 1 in 2 točke še malce spremenijo vžig druge stopnje.
4. Ali pa celo neki naredijo z preklopom na "header tanke" in vžigom motorjev.

Ali pa nič od tega :D na forumih pretaka kri kako bodo rešili problem med učinkovitostjo izklopa, da bi izgubil čim manj potiska, ter da nebi izgubljal goriva in bi začel boostback čim prej.

Drugih sprememb ni. Razen mogoče na SS28 bo nov električni TVC. Drugo pa mi ni znano. Razen če ima kdo kako drugo informacijo.

BigWhale ::

Header tank je samo za landing burn, dvomim, da imajo dovolj goriva za kaksno telovadbo.

Vprasanje kaj tocno je bilo narobe. A je prislo do kaksnih poskodb zaradi pljuska goriva ali pa se enostavno samo niso vzgali zaradi tega. Pri drugem problemu bi blo mogoce dovolj ze to, da v bistvu zmanjsajo srednje tri motorje na minimum in ko se booster obrne, samo pocasi navijejo moc teh motorjev do konca, da se gorivo spet nabere 'spodaj' in potem vzgejo se vse ostale za boostback.

BT52 ::

BigWhale je izjavil:

Header tank je samo za landing burn, dvomim, da imajo dovolj goriva za kaksno telovadbo.


Mene to tudi moti. Čeprav niti ne vemo koliko rezerve imajo pri tem sploh. Zaenkrat bodo tole rešili z programsko sekvenco. In mogoče celo za popolno simulacijo pristanka bosterja pač "malce" prej naredili separacijo. Konec koncev je ladja prazna in brez masnega simulatorja (vsaj mi ni znano, da so kaj počili noter) in za zdaj dosežen delta v niti tako pomemben. :D Itak imajo rezerve vsaj 7t za bilokaki kompromis na bosterju (10t naj bi bila razlika z "non hot stage" rešitvijo).

BT52 ::

Oof boster je preklalo na razburkanem morju RIP :D

Poletel je 19 krat. :D

BT52 ::

Kiko's full tweet (note OG = Octagrabber):

Super disappointing and sad to lose booster 1058.

Tippy boosters occur when you get a certain set of landing conditions that lead to the legs having uneven loading. Heavy wind or sea state then cause the booster to teeter and slide which can lead to even worse leg loading. In this state, securing with the OG is super challenging and often only partial successful

We came up with self leveling legs that immediately equalize leg loads on landing after experiencing a severe tippy booster two years ago on Christmas (first flight of 1069). The fleet is mostly outfitted, but 1058, given its age, was not. It met its fate when it hit intense wind and waves resulting in failure of a partially secured OG less than 100 miles from home.

One thing is for sure... we will make lemonade out of lemons and learn as much as possible from historic 1058 on our path to aircraft like operations.
Torej zgleda niso imeli montiranega izravnalnika tlaka na tem boosterju in ga je prevrglo počez zaradi zuananjih razmer.

lynxslo5 ::

Danes ponoči v roku treh ur kar dve uspešni izstrelitvi. Najprej Falcon Heavy nato pa še falcon 9.

WallSreet ::

96ti polet in zadnji letos, impresivno. Kakšne so kaj vaše napovedi za prihodnje leto? Jaz napovedujem naslednje mejnike:

Vseh poletov: 150+
Starship poletov: 10+
Število satelitov ki jih bodo poslali: 3000-5000 (odvisno kako hitro bodo usposobili starship)
Skupno število satelitov: 10.000+
Ob koncu leta: prvi poskus okoli lune s posadko
Probali bodo ujeti booster Starshipa
Začetek masovne proizvodnje Starshipov

Gre bolj za želje ampak če jim to uspe potem bo to še bolj impresivno leto kot 2023.

TezkoDihanje ::

https://twitter.com/NASASpaceflight/sta...
Flight 2 Ship 25 EOM:

"So Flight 2 actually almost made it to orbit. In fact, ironically, if it had a payload, it would have made it to orbit, because the reason that it actually didn't quite make it to orbit was we vented the liquid oxygen, and the liquid oxygen ultimately led to fire and an explosion. Because we wanted to vent the liquid oxygen because we normally wouldn't have that liquid oxygen if we had a payload.

"So ironically, if it had a payload, it would have reached orbit. And so I think we've got a really good shot of reaching orbit with flight three and then a rapid cadence to achieve full and rapid reusability."

:P

DarkSite ::

WallSreet je izjavil:

96ti polet in zadnji letos, impresivno. Kakšne so kaj vaše napovedi za prihodnje leto? Jaz napovedujem naslednje mejnike:

Vseh poletov: 150+
Starship poletov: 10+
Število satelitov ki jih bodo poslali: 3000-5000 (odvisno kako hitro bodo usposobili starship)
Skupno število satelitov: 10.000+
Ob koncu leta: prvi poskus okoli lune s posadko
Probali bodo ujeti booster Starshipa
Začetek masovne proizvodnje Starshipov

Gre bolj za želje ampak če jim to uspe potem bo to še bolj impresivno leto kot 2023.


2024:
- da dosežejo orbito
- da nafilajo starship v orbiti
- da proti koncu leta zgradijo mnogo višji stolp(starship v3 bi znal biti 150m, tako da se mora 2nd tolp prilagoditi po višini)
- da manjši stolp, ki bodo morali upgradati po višini, da na njem prvo testirajo pristajanje prve stopnje. Ob pogoju, da bo mnogo višji 2nd stolp zgrajen. Ne bodo lovili prve stopnje dokler ne bo 2nd stolp zgrajen.
- nobenih človeških posadk saj še nekaj let. Starship mora poleteti saj 100x in mora normalno pristajati dokler bodo sploh probali s človeško posadko.
- nobene masovne proizvodnje, dokler ne bo "koncna razlicica"

BigWhale ::

Jaz mislim, da obstaja zlo majhna moznost, da samo sprobajo refuel v orbiti. Za popoln refuel so ocene, da bodo potrebovali med 8 in 16 poletov. Tega letos ne bodo sposobni narediti.

Tud jaz se strinjam, da cloveske posadke se nekaj casa ne bo, ker potrebujemo kar nekaj uspesnih pristankov Starshipa za to. Tud Elon je rekel, da potrebujejo kakih 100 zaporednih vzletov in pristankov, preden bodo dali cloveka gor. Starship je brez escape launch sistema in bo precej tezje narest human rated vozilo, ki bo zadostila varnostnim standardom NASE.

Za Artemis misijo je Starship HLS, ki bo pristal samo na Luni.

BT52 ::

:D Imajo kar neki železja pripravljenega. :d https://www.reddit.com/r/spacex/comment...

Invictus ::

Ja, sam Starship mora najprej vzleteti in pristati.

HLS je neka daljna zgodba, pa tudi nerealno je pošiljati neko tako ogromno vesoljsko plovilo za pristajanje na Luni. Pač zajeb NASE in dobro lobiranje Muska. Za pristanek na Luni bi bilo bolje narediti neko verzijo Dragona... Vsaj po moje...

Pa še refuel v orbiti, neka fiktivna zadeva, ki je čisto predraga... Naj že naredijo jedrski motor... Vsaj kisika ne bodo rabili za vso tisto navadno gorenje...

100 poletov brez posadke zahteva NASA, da postane raketa dovolj zanesljiva za človeka. Če se prav spomnim...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

AvtoR ::

100 poletov brez posadke zahteva NASA, da postane raketa dovolj zanesljiva za človeka. Če se prav spomnim...


Pri Saturnu V sta bila potrebna samo dva.

Invictus ::

Drugi časi, hladna vojna, prvi na Luni, pred Rusi, NASA vodila projekt...

Ironija, da jim je na koncu nacist zrihtal raketo :P.

Saj bo pri SLS isto. Sam en polet brez posadke, naslednji bo že s posadko. Oblet Lune...

Sicer pa ne vem, če to res drži (100 poletov)...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

AvtoR ::

100 poletov je res malo veliko. Sploh za ta velikostni razred.
Je pa res, da pri Falcon 9 je bilo pa res cca 100 poletov preden je dobila status human rated.

PS
Shuttle je šel v prvo uspešno s človeško posadko, pa so bile vseeno pozneje dve katastrofi...

Invictus ::

Pri shuttlu drugače ni šlo. Zaradi pristajanja... Rabi pilota...

Je pa res, da sta imela na prvem poletu astronavta noter še katapultne sedeže... KAsneje jih ni bilo več.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BT52 ::

:d Je Buran pokazal da se da vse brez. Samo pač vdrževanje alu konstrukcije, kot 2 stonja je bila strel v prazno. Ter solid motorji, pozicija shuttle je bil močno zgrešena. Potem mnogi pravijo, da je bil "crossrange capabillity" velika napak. Po novem se strinjam z njimi. Čeprav je tole dejasko prihodnost. Zato pa imamo SS v taki obliki kot je. RLTS je prihodnost in zaenkrat toel delat v okrnjeni v obliki, kot je point to point je prava pot. Manj težav za dizajn go wrong.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Invictus je izjavil:

Ja, sam Starship mora najprej vzleteti in pristati.

HLS je neka daljna zgodba, pa tudi nerealno je pošiljati neko tako ogromno vesoljsko plovilo za pristajanje na Luni. Pač zajeb NASE in dobro lobiranje Muska. Za pristanek na Luni bi bilo bolje narediti neko verzijo Dragona... Vsaj po moje...

Pa še refuel v orbiti, neka fiktivna zadeva, ki je čisto predraga... Naj že naredijo jedrski motor... Vsaj kisika ne bodo rabili za vso tisto navadno gorenje...

100 poletov brez posadke zahteva NASA, da postane raketa dovolj zanesljiva za človeka. Če se prav spomnim...


Okay- Hear me this "We dont want nuclear plants - they are DaNgErOuS". Zdaj pa bi ti rad tole spravljal v orbito LOL komik. Če inženirsko neki ima smisla ni vedno jasno razvidno, da je tole: 1. varno v privatnih rokah 2. odobravano z strami zakonodajalcev 3. ok za stock holderje in zavarovalnice, ter lobi

BT52 ::

Zato je refuel ni nič fiktivnega. Je pravzaprav neka srednja postojanka dokler ne bomo imeli depojev okoli Lune ali drugih interesnih točk v solarneg sistemu. Ponavadi na takih solarnih sistemih kjer je regeneracija goriva mogoča "on SITU". Kakorkoli baby steps. Je pristajanje z SS na Luni over kill? Maybe. Samo Nasa je cela erektična, ker bodo kar hitro počili na luno VLA (oz whatever they want). Pa jaz osebno tudi kočno so pokazali neka jajca, ker vedo, da je možnost uspeha non zero in nagrada vložka se bo poplačala vsaj za 10000 krat.
««
99 / 101
»»